Gilbert Heygele

Begonnen in 1993 op 42 jarige leeftijd bij een Amerikaanse firma ( New Century Group Holding) in Duitsland als verkoper onderaan de ladder. Het krijgen van een zeer gedisciplineerde training van 10 dagen was de basis voor Gilbert wat hij in de toekomst zou gaan doen. Zijn resultaten waren dermate goed dat hij werd gepromoveerd als assistent manager na bijna 3 maanden. Zijn taken waren recruitment en het helpen van sales teams ( 15 tot 40 verkopers ) met ingewikkelde  verkoop problemen. De manier waarop  Gilbert zijn recruitment deed was zeer speciaal, mensen met charisma, enthousiasme, een zeer goede instelling en humor waren favoriet. CV’s werden NOOIT gevraagd. Zeer vroeg was eigenlijk al merkbaar dat  zijn passie was om mensen te helpen, in dit geval beginnende verkopers. Hij veranderde, zonder dat de directie het wist, een gedeelte van de training. Gilbert geloofde toen al, met de successen die hij had, dat het begin van een presentatie het belangrijkste was…..namelijk de relatie met je klant en het winnen of het verkrijgen van vertrouwen ( RAPPORT) met je klant / prospect.

Na 12 maanden werd Gilbert benoemd tot Sales Director van een bureau in Frankfurt, waar hij in 6 weken een verkoop team van 24 verkopers + 4 managers moest rekruten en trainen. Precies 4 dagen voor de deadline had Gilbert zijn team klaar. Iedereen werd getraind met Gilbert zijn nieuw verkoop systeem. Zijn  maandelijkse targets waren DM 2.500.000.- en werden iedere maand gehaald zonder enige moeite. In 1994 opende de firma nog 3 andere bureaus in Duitsland en het management van deze 3 bureaus werden geleverd door mensen die zijn systeem volledig beheersten en elke dag weer opnieuw uitvoerden.

Door het enorme succes in Duitsland opende de firma in 1996  5 nieuwe bureaus in Azië ( Singapore 3, Bangkok en Taiwan).

Taiwan bleek na ongeveer 5 maanden een conversie  probleem te hebben d.w.z.. er waren genoeg klanten elke dag maar het sales team + de managers konden de klanten niet omzetten in deals ($$) en er werd elke maand veel verlies geleden. Gilbert werd gevraagd om naar Taiwan te reizen om te zien waar het probleem lag. Aangekomen in Taiwan had hij al na 3 uurtjes in de gaten waar het probleem lag. Hij vroeg zijn baas om het bureau voor 11 dagen te sluiten. Als eerste ontsloeg hij het gehele management ( 2 Amerikanen, 1 Brit en 1 Australiër) en de verkopers die niet Engels spraken. Plaatste een advertentie in de krant, interviewde de volgende dag en begon de training de dag erna en na precies 9 dagen had Gilbert een sales team van 19 verkopers, 4 managers allemaal vloeiend Engels spreken en na 10 weken had dit bureau een omzet van bijna U$ 3.500.000.- per maand voor een periode van 1.5 jaar.

De rest is geschiedenis Gilbert heeft in de daarop volgende jaren ( 20 ) start-ups gedaan en nieuwe bureaus geopend voor dezelfde firma in Spanje, Singapore, Bangkok, Taiwan, Maleisië, Filipijnen, Sabah, Panama en Colombia met een totaal omzet van U$ 459.000.000.-

Sinds 3 maanden is Gilbert zelfstandig spreekt op seminars en helpt verkopers van midden & klein bedrijven in Nederland, België en Duitsland met zijn unieke verkoop systeem. Hij helpt mensen en verwacht er niets voor terug.Het resultaat is dat verkopers van het Midden & Klein Bedrijf  meer  opdrachten, meer winstgevendheid zijn en een verkoop structuur voor lange termijn geleerd hebben.